Direktlänk till inlägg 29 september 2007

Muminmamman i Indien

Av Louise - 29 september 2007 15:37

Så nu är vi här i detta land som inte liknar nåt jag tidigare varit med om...jag är nog rätt chockad över alla människor, alla lukter och alla nya intryck...Hotellet vi bor på är omgärdat med murar och vakter. Servicen är total...städning två gånger om dan och om de fick skulle de snyta min näsa...när vi kom sjöng de en välkomstsång för oss...

Igår provade vi the Indian Railway och precis vid stationen låg denna kåkstad. Stanken govänner är vidrig om man råkar komma på en av "kissgatorna" som vi gjorde. En tiggarpojke följde efter oss i två timmar och trots att jag vet att man inte ska ge nåt så gav jag tillslut bort min halvdruckna Pepsi. Då blev han nöjd och sprang iväg. Vi var på marknad oxså. Nån slags saluhall fast i lera. (Mounsunen är inte riktigt över än och de kör med Mounsunrea för tillfället...) Där fanns allt man kunde tänka sig...köpte ett halsband till överpris av en mager indisk trebarnsmamma som tyckte min hudfärg var det snyggaste hon sett. Jag svara att jag tyckte hennes var fin och så sa vi skrattandes att vi kunde byta med varandra.

Som ni ser så tar det på krafterna att upptäcka Indien så idag har vi haft en vilodag på vårt lyxhotell. Efter att ha simmat i den låååånga polen, gått en strandpromenad (går inte att bada än för alla farliga strömmar) och fått Indisk rygg och nack massage somnade jag i min ljuvligt rena hotellsäng, i vårt ljuvligt svala hotellrum och sov i tre timmar!!!Snacka om kontraster!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Louise - 3 februari 2008 23:07

Att komma tillbaka till något har sina sidor. Det kan kännas skönt att komma tillbaks till något man har bra erfarenheter av men att återvända till jobbiga minnen, när man minst vill det, är inget vidare. Det jag återvänder till har på´något sätt gjo...

Av Louise - 6 november 2007 18:12

Det var länge sedan jag skrev ett inlägg. Har helt kommit av mig. Men idag är ledig dag och då så... I dagarna kom ungdomarna hem med sina skolfoton. Inget porträtt är tllräckligt bra att behålla. Antingen är de för tjockkindade eller så ser de droga...

Av Louise - 20 oktober 2007 21:00

Fy vad dåligt favvolaget spelade idag! 0-2 till Örebro om ligger sist  tabellen...men det klart Örebro hade mycket att spela för. En seger och allsvenskan säkrad? Hur som helst skittrist att se Elfsborg spela så kasst. Nr 77 i Örebro irriterade mig f...

Av Louise - 20 oktober 2007 00:10

"People forget what you said, people forget what you did, but they vill remember how you made them feel." Ett citat som är så sant och som jag hittade  i Tonnquist "Projektledning". För visst är det så att de människor som ger oss något egentligen i...

Av Louise - 16 oktober 2007 11:42

Så hämtade då 17-åringen 600 kr i prispengar för sin bild  "Avtryck" igår på fotoklubben. Hon var stolt som en fura och juryns motivering "genialisk i sin enkelhet" hoppas jag ska klinga länge i hennes öron. För hon tar jättebra bilder, det är bara s...

Ovido - Quiz & Flashcards